STORY

Som Dušan Tatranský a ty nie. Toto je môj príbeh o slobode a nezávislosti.

Dusan Tatransky Pribeh

Od roku 2008 ma baví a od roku 2011 ma živí marketing. Chcem aby sa viac ľudí dokázalo uživiť tým, čo ich baví. Preto som si vytvoril vlastnú pracovnú pozíciu.

1998

Galeje

Môj príbeh sa začína na Galejach. Počítam príklady a drhnem lavice od 8 do 16. Chcem si získať svoju slobodu a ušetriť na osemročnom gymnáziu rok života. Som preto dobrý študent a učím sa aj to, čo ma nebaví. Čo si neuvedomujem je, že poctivé štúdium mi dá užitočnú vlastnosť. Všeobecný prehľad.

2006

Volanie Dobrodružstva

Po maturite získavam viac slobody na Univerzite Komenského v Bratislave. Štúdium si manažujem po svojom. V jeden všedný deň pri ceste autobusom na mňa z ulice kričí stupídny billboard: “Čo kukáš jak dilino? Sprav to lepšie, keď sa ti nepáči!” A od vtedy sa to snažím robiť lepšie, pretože reklame sa nedá vyhnúť.

2008

Kreatívny Sensei

Chcem byť schopný uživiť sa vlastnou hlavou a podnikať. Vstupujem tak do sveta marketingu. Počas štúdií ma ovplyvnia predovšetkým 2 ľudia. Prvým je spisovateľ Jozef Heriban, ktorý ma učí kreatívny marketing. Druhého spoznávam neskôr v meste mojich snov.

2008

Neopúšťaj sa

Popri štúdiu chcem v marketingu aj pracovať, ale všetky ponuky, na ktoré nepožadujú skúsenosti, sú otravní telefonisti a slizké MLM schémy. Presne tie veci, proti ktorým sa snažím bojovať. Rozhodnem sa preto radšej venovať vlastným nápadom a učiť sa experimentovaním.

2008

Skús to s Vašom

Pohlcuje ma online svet. Svojou nízko-nákladovosťou mi umožňuje experimentovať podľa vlastnej fantázie. Vytváram zo srandy Facebook Gift aplikáciu Patejdl, ktorá za rok dosiahne 10 500 užívateľov. Vašovi vytváram aj fanpage, na ktorej je dodnes viac fanúšikov, ako na jeho oficiálnej stránke.

2010

Dáš si Mafin?

Ďalšiu príležitosť vyskúšať si marketingové remeslo mi poskytuje kamarátka z gymnázia Zuzka Kotíková. Pomáham jej rozšíriť povedomie o amatérskom filmovom festivale MAFIN tvorbou šalených videí, sociálnymi sieťami a WOM. Pri produkcii v Košiciach sa začína formovať náš tvorivý WTF tím s Erikom Schwarzom.

2011

Freelance Sensei

Druhým človekom, ktorý ma počas mojich štúdií značne ovplyvní je marketingový freelancer Albert Mallol. Na stáži v Barcelone ma ako môj mentor zasvätí do tajov optimalizácie vyhľadávačov SEO. Pomáham chrániť pozíciu agentúry 1 Global Translators na prvých priečkach vyhľadávania pre prekladateľské služby v rôznych jazykoch.

2011

Ozajstný Magor

Ako diplomovú prácu vytváram podnikateľský plán. Mám v úmysle vrátiť sa do Košíc a založiť si alternatívnu reklamnú agentúru. Plán obhájim pred dekanom Jozefom Papulom. Stávam sa oficiálnym magistrom z marketingu.

2011

WTF Factory

Vybavený podnikateľským plánom zakladám WTF Factory s.r.o., so špecializáciou na guerrilla marketing. Zbožňujem japonské WTF reklamy. Získavam úplnú slobodu, ale musím budovať biznis od nuly. Skúšam výstrel do tmy - osloviť s nápadom môjho obľúbeného slovenského komika Andera z Košíc.

2011

Pravý Anderground

Spolu s Viktorom Hvižďákom vytváram a organizujem stand-up comedy show Anderground, ktorá sa dožije 5 ročníkov. Bohužiaľ ten prvý pre mňa ziskový nie je. Potrebujem vyriešiť financie. Legendárny ľudový rozprávač však undergroundovou recesiou získa druhý dych a v nasledujúcich rokoch zažíva nový vrchol popularity.

2012

Začiatočnícka kríza

Mám holé nohy, preto robím ako foot model. Popri tom pôsobím ako manažér sociálnych sietí, ideamaker a copywriter v agentúre Adsulting. Je to najefektívnejšie riešenie na stabilizáciu mojich financií. Robím na brandoch ako Exisport, Cassovar, Kubbo Select a iných lokálnych značkách. Problém je, že opäť šúcham lavicu, od 8 do 16.

2012

Späť na Ceste

Trpezlivou prácou vo voľnom čase sa mi postupne darí získať dostatok klientov na to, aby som sa uživil. Končím s Adsultingom. Som sám sebe pánom a robím pre klientov ako Tabačka Kulturfabrik, Akarni, 69 SLAM, Poncho Company, iGenius a rôzne start-upy. Darí sa mi zamestnávať viacerých freelancerov a časom aj 2 ľudí full-time. Začínam sa bližšie zaujímať o virálny marketing.

2013

Hodiny pre Prezidenta

S parťákom zo štúdií manažmentu Petrom Macinským spoluvytváram Hodiny pre prezidenta - virálnu anti-reklamu. Spočíva v online odpočítavaní do konca funkčného obdobia prezidenta Gašparoviča. Webstránka získa počas 2 týždňov 25 000 unikátnych návštevníkov a množstvo neplatenej mediálnej pozornosti. Nápad sa rozšíri aj do Čiech, kde následne spustia vlastné hodiny.

2013

TEDxKošice

Som veľkým fanúšikom platformy TED, preto keď sa dozviem, že potrebujú pomôcť s marketingom, neváham. Pomáham organizovať a komunikovať 2 ročníky udalosti TEDxKosice, ktoré naplnia kapacitu. Vďaka TEDx spoznávam množstvo inšpiratívnych ľudí.

2013

Branding Sensei

Získavam stáž v Zaraguze po boku Michala Pastiera. Zisťujem aké to je robiť v špičkovej slovenskej agentúre, sledujem proces tvorby brandov, vylepšujem svoj copywriting a ideamaking. Krátkodobou prácou v top agentúre si vyskúšam My Dream Job, ale vraciam sa späť k samostatnej tvorbe.

2014

Startup Fail

Mám nápad na vytvorenie globálnej siete fotografov pre dopyt po fotkách na mieru. Zakladám vlastný start-up a spúšťam crowdfunding-ovú kampaň pre portál Nonstock.Photography. Kampani sa síce darí rozšíriť povedomie o značke a získať nových fotografov, ale dopyt po službách nie je taký, ako som dúfal. Bez investícií projekt začína žiť svoj vlastný život a ja mu prestávam venovať pozornosť.

2014

Kríza Rastu

Po neúspechu startupu utŕžim ďalšiu ranu v podobe odchodu najväčšieho klienta, Tabačky Kulturfabrik, ktorá ide do rekonštrukcie. Nesiem zodpovednosť za 2 zamestnancov a preto skúšam zákazky outsourcovať. Spúšťam direct mailingovú kampaň na fiktívnu reklamnú súťaž Grand3x. Cesta ma opäť vedie do Bratislavy.

2015

Keynote Sensei

Začínam pôsobiť ako dodávateľ pre etablovanú marketingovú agentúru a3boot. Pod vedením vyskillovanej Kristíny Tomkovej sa dostávam na nový level tvorby prezentácií, ktoré predavajú. Robím na tendroch, udalostiach, kampaniach, sociálnych sieťach a produkcii značiek ako Absolut, Accenture, adidas, Heineken, Pilsner Urquell, PwC, Siemens a iné.

2016

Zlatý Klinec

Vykonávam funkciu Senior Account Managera, ale tiež ideamaker, copywriter, social media manager, influencer marketer, event manager a produkčný. S agentúrou a3boot získavame shortlist na Zlatom Klinci 2016 vďaka práci na značke Absolut Electrik. Spoznávam množstvo zaujímavých a šikovných ľudí. Stále ma však trápi pracovný čas a rutina.

2016

Online Evanjelium

Mám záujem získať viac slobody prehĺbením svojich kompetencií v online svete. Pod patronátom slovenského digitálneho priekopníka Petra Ridzoňa sa vraciam k špecializácii na online marketing. Ako Chief Evangelist Officer pracujem na globálnom spustení iOS aplikácie pre kreatívcov Author. Experimentujem s rôznymi taktikami pre App Store, Black Friday, Side Project a s microinfluencermi.

2017

Vľúdny Holanďan

Nové dobrodružstvo si ma nájde samo. Tentokrát v podobe kamaráta menom Menno Wielhouwer. Presúvam sa do Utrechtu a pracujem pre holandský start-up 2daysmood ako Head of Marketing. Nastavujem značku, komunikáciu a marketingovú stratégiu pre globálne spustenie. Firma sa špecializuje na šťastie zamestnancov a s jej pomocou dochádzam po roku a pol k uvedomeniu.

2018

Brand Maker

Dopracujem sa k tomu, že na to, aby som mohol využívať svoje silné stránky a robiť čo ma baví zo všetkého najviac, si musím vytvoriť vlastnú pracovnú pozíciu. Začínam sa špecializovať na osobnú značku, ktorá ma ochránila pri každej kariérnej zmene. Online identita a reputácia je jednou z mála vecí, ktoré môžem mať ako freelancer v podnikaní pod kontrolou.

2019

Happy Freelancer

Mám konečne plnú slobodu. Robím s ľuďmi, s ktorými ma baví robiť. Robím kedy ma to baví. A robím to, čo verím, že je potrebné. Plne podľa vlastných predstáv a presvedčenia. A moji klienti, nakoľko sú tiež freelanceri, to rešpektujú.